2013年12月5日 星期四

憶父親

我在<御岳橋>下溪谷中
遇見這對父子
他們讓我想起了逝世兩年多的父親
這樣的場景
對我而言並不陌生
因為父親喜愛山林
所以我從小習慣在有縱谷溪水中遊走
好不快樂啊^^





沒想過
父親會離開我的這個問題
直到他快過世前的半年的某一天
父親提起他的內科醫生告訴他
他早年得的肝病使他的肝纖維化將近2/3
我平靜的安慰他:老化也是一種再自然不過的事情
他微微笑,"回老家(死亡)的確是一定的事"
我們一起開心的悄悄的為對方祝福了起來
這是我和父親間獨特的默契,就像好朋友一樣
願天下的父親
都能
得到子女如愛朋友一般的愛
就好像我拍到這張照片最後的感動一般
當這對父子要離開時
這位父親還刻意的對我微微笑
我要向他說聲"謝謝"
因為他們無形中給了我感恩的畫面
我才能和眾人見證這也是神愛世人的見證啊
阿們
 
Recalling my father
I <Mitake bridge> next valley
Met the father and son
They remind me of more than two years of my father's death

This scene
Is no stranger to me
Because my father loved the mountains
So I grew accustomed to walk there in the Rift Valley Stream
Really happy ah ^ ^

Thought
My father would leave the question
Until one day he soon died six months before
Father lifting his physician told him
His early years that he was the liver fibrosis nearly 2/3
I comforted him calm: Aging is also a natural thing again
He smiled, "back home (death) is indeed a certain thing."
Happy with us quietly blessing for each other up
This is between me and my father a unique understanding, just as a good friend

Like the world's father
Can
As children get a general love love friends
I would like to take this photo last touched general
When the father and son to leave
The father also deliberate on me smile
I want him to say "thank you"
Because they virtually gave me a picture of thanksgiving
I was able to witness and all this is the witness of God so loved the world ah

Amen